الثلاثاء, 30.04.2024, 00:37
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наші групи

Цікава фізкультура

ЦІКАВА ФІЗКУЛЬТУРА

Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім'ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов'язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати.

У фізичному вихованні дітей в сім'ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами — від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту).

Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей у сім'ї:

• ранкова гігієнічна гімнастика;

• фізкультхвилинки;

• заняття із загальної фізичної підготовки;

• самостійні тренувальні заняття;

• участь у змаганнях;

• прогулянки (лижні, велосипедні, пішки);

• процедури для загартування;

• туризм;

• рухливі і спортивні ігри.

Основним періодом занять батьків із дітьми є вік від 2 до 6-7 років, хоча і після цього не слід припиняти занять у сім'ї. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом — все це допоможе досягти значних успіхів у фізкультурних заняттях у школі.

Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять, щоб вони стали для неї необхідними щодня.

Тривалість домашнього заняття може бути різною — залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилася після тривалої прогулянки, то, отже, і тривалість заняття доречно зменшити).

Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять — не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-хвилинне фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м'язових груп.

Вправи перед вечерею — найбільш розповсюджена форма занять, адже батьки, як правило, вдома і хоча б один із них може позайматися з дитиною. У цей період є час для опанування акробатичних вправ, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Тривалість занять із дітьми до б років — 20-30 хвилин, а з 6-7-річними — до 45 хвилин.

Після вечері займатись із дітьми фізичним вихованням не рекомендується. Адже, після їжі інтенсивна рухова діяльність є шкідливою (в будь-який час доби). І крім того, після фізичних вправ діти важко засинають.

Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою?

Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять допоможе також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім'ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи.

Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови.

Чим і як займатись?

Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв'язку з чим вони поділяються на п'ять основних груп.

До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку.

До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути дуже уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час виконання цих рухів (перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо).

Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або зі старшими братами і сестрами, або з однолітками.

До четвертої групи входять вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або в приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелізання, перестрибування і розгойдування (пролізти під стільцями, перестрибнути через кубики; перелізти через ліжко). У цих вправах важливою є не стільки точність виконання, скільки швидкість пристосування до незвичних, умов.

П'яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом віршів, пісень і музики.

Поради батькам щодо фізичного виховання дітей:

* щоденно разом із дітьми виконуйте ранкову гімнастику;

* здійснюйте загартовуючи процедури;

* виходьте на прогулянки;

* залучайте дітей до виконання основних рухів - вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, рівновазі, вправах із м'ячем;

* разом з дітьми здійснюйте пішохідні прогулянки, туристичні походи;

* грайте в рухливі, спортивні ігри;

* облаштуйте в квартирі спортивний куточок;

* катайтеся разом з дітьми на велосипедах, роликах;

* грайте у бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, з м'ячем;

* плигайте на скакалці;

* плавайте та грайте на воді;

* беріть участь разом з дітьми у проведенні свят, розваг, днів здоров'я, зборах, конференціях, лекціях з питань здоров'я, фізичного виховання дітей, організованих у дошкільному закладі.

Десять порад батькам

1. Підтримуйте інтерес дитини до занять фізичною культурою, у жодному разі не проявляйте зневагу до фізичного розвитку, так як приклад дорослих в цьому питанні надзвичайно важливий.

Як ви ставитеся до фізичної культури, так буде ставитися до неї і ваша дитина. Часто дитина живе під вантажем заборон: "не бігай", "не шуми", "не кричи голосно". Обмеження потреби у самовираженні особливо позначається на зниженні самооцінки і активності підростаючої людини.

Ви повинні добре знати потреби і можливості своєї дитини і як можна повніше враховувати їх.

2. Всебічно підтримуйте в своїй дитині високу самооцінку - заохочуйте будь-яке його досягнення, і у відповідь ви отримаєте ще більше зусиль.

Висока самооцінка - один із потужних стимулів для дитини виконувати будь-яку роботу, будь то домашнє завдання або ранкова гігієнічна гімнастика.

На заняттях фізичною культурою витримуйте єдину лінію поведінки" обох батьків, не допускайте протилежних розпоряджень (мама - "вистачить бігати"; тато - побігай ще хвилин п'ять).

Єдина думку батьків сприяє підвищенню інтересу дитини до фізкультурних занять.

3. Спостерігайте за поведінкою і станом своєї дитини під час занять фізичними вправами, спробуйте зрозуміти, чому дитина вередує, не виконує, здавалося б, елементарних розпоряджень батьків, яка причина її негативних реакцій (втома або якесь приховане бажання - наприклад, дитина хоче швидше закінчити заняття фізкультурою, щоб дивитися цікаву програму). Не шкодуйте часу і уваги на те, щоб встановити з нею душевний контакт.

4. У жодному разі не наполягайте на продовженні тренувального заняття, якщо дитина не хоче займатися. З'ясуйте причину відмови, виправте її і лише після цього продовжуйте заняття.

5. Не сваріть свою дитину за тимчасові невдачі.

6. Визначте індивідуальні пріоритети дитини у виборі фізичних вправ.

Хоча практично всім дітям подобаються рухливі ігри, але деяким з них не вистачає якихось якостей, фізичної сили.

Не відмовляйте дитині в проханнях купити йому гантелі або навісну поперечину для підтягування (вона хоче наслідувати свого улюбленого героя книги або кінофільму в силі і спритності).

7. Не міняйте занадто часто набір фізичних вправ, нехай дитина виконує комплекс вправ, що йому подобається, як можна більше, щоб міцно засвоїти розучені рухи.

8. Вимагайте, щоб дитина, дотримуючись культури виконання фізичних вправ, не допускала розхлябаності, недбалості, виконання абияк, все робила "взаправду".

9. Не перевантажуйте дитину, враховуйте її вік, настрій, бажання. Не застосовуйте до неї суворих заходів, намагайтеся привчати її до фізичної культури власним прикладом.

10. Пам'ятайте три непорушних правил закону, які повинні супроводжувати вас у вихованні дитини: розумiння, любов i терпiння!!!

Весела гімнастика для дітей від 3 до 5 рокі

Гімнастика «Спортивний зоопарк»

Запропонуйте малюкові «прогулятися по зоопарку». Там живе багато різних тварин, всі вони люблять робити зарядку і готуються до спортивної олімпіади.

Вправа «Звірі-стрибуни»

Запропонуйте дитині пострибати, як зайчик, білочка або кенгуру. Хто швидший за всіх? Ця вправа розвиває м'язи ніг, рівновагу і витривалість.

Вправа «Клишоногий ведмедик»

Він хоч і незграбний, зате сильний. Походіть «на чотирьох лапах», як ведмедик. Ця вправа розвиває м'язи спини і ніг.

Вправа «Слон»

Він ходить повільно, але впевнено. Нехай малюк спробує зобразити слона: стане на підлогу двома ногами і руками, потім одну руку підніме над головою. Рука і буде «хоботом». Якщо «слону» важко утримати рівновагу, підтримайте його.

Вправа «Мишка»

Вона маленька і беззахисна. Їй весь час доводиться ховатися від злих ворогів. Запропонуйте дитині наступну вправу. За вашою командою «кішка!» «Мишка» повинна присідати і ховатися, закриваючи голову руками. Крім тренування м'язів, ця гра добре розвиває слухову увагу. Вправу виконуйте 5-10 разів.

Вправа «Жираф»

Він височенний. Потрібно витягнутися на носочках і підняти руки вгору, щоб дотягнутися до смачного сніданку - листя на дереві. Ви можете вирізати листя з кольорового паперу і тримати їх над головою «жирафа». Нехай дотягнеться! Ця вправа розвиває рівновагу, зорову і рухову координацію.

Вправа «Тюлень»

Бідолаха виглядає таким неповоротким. Але варто йому лише опинитися у воді ... Попросіть малюка уявити себе тюленем: лягти на бік, витягнути ноги, злегка піднявши їх над підлогою, і поплескати стопами, тобто «ластами». Ця вправа добре зміцнює м'язи спини, ніг і черевного пресу.

Вправа «Змія»

У неї немає ніг, але вона прекрасно повзає. Попросіть малюка лягти на підлогу і проповзти невелику відстань без допомоги рук і ніг, звиваючись усім тілом. Ця вправа якнайкраще розвиває гнучкість.

Вправа «Чапля»

Покажіть, як поважно чапля ходить по болоту, переставляючи ноги. Але найголовніше, що вона вміє стояти на одній нозі. Ця вправа допомагає розвинути рівновагу.

Вправа «Кішка»

У кішки можна повчитися вигинати спину вгору і вниз. Ця вправа зміцнює м'язи хребта.

Вправа «Козеня»

Козеня не тільки буцається, але і скаче. Нехай малюк робить стрибки з підскоками то на одній, то на іншій нозі. Ці вправи розвивають м'язи ніг, спини і пресу.

 

ВЕСЕЛІ РУХАНКИ

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  أبريل 2024  »
إثثأرخجسأح
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Цікаві сайти для Вас і Ваших дітей
Наше опитування
Оцініть наш сайт
مجموع الردود: 13
Статистика

المتواجدون الآن: 1
زوار: 1
مستخدمين: 0

Полтава. ясла-садок "Пізнайко" © 2024