Екологічна стежина
ЕКОЛОГІЧНА СТЕЖИНА
Для того щоб урізноманітнити літній відпочинок дітей, зробити його цікавим та захоплюючим, пропонуємо створити «Екологічну стежину». Унікальністю її є те, що організувати екологічні маршрути можна де завгодно. У будь-якому місті чи селі можна знайти цікаві для спостереження природні об’єкти: дерева, кущі, трави, комах, птахів. У природі можна організувати багато цікавих спостережень, дослідів, ігор, навчити дітей дбайливо ставитися до живої природи, викликати бажання до пошуково-дослідницької діяльності.
Екологічна стежка – це спеціальний маршрут в природних умовах, де є екологічно значимі та цікаві для спостереження природні об’єкти.
Перетворіть звичайну прогулянку на захоплюючу подорож !
Етапи створення екологічної стежини:
- Вибір місця (це може бути улюблений парк відпочинку, маршрут від дому до дитячого майданчика, до водойми, на луки , на город та ін.).
- Поетапне обстеження території (маршрут не повинен проходити біля небезпечних для життя і здоров’я об’єктів).
- Виділення найцікавіших об’єктів.
- Розробка маршруту (добірка назв зупинок, обладнання).
- Створення карти-схеми на яку наноситься маршрут.
Правила безпеки на «екологічнійстежині»:
- маршрут повинен обминати місця мешкання та зростання рідкісних видів флори та фауни;
- для уникнення нещасних випадків стежина не повинна перетинати авто- та залізних шляхів, не проходити поряд з високими урвищами, лініями електропередач та іншими техногенними об’єктами;
- на шляху дітей не повинно бути зламаних гілок, каміння, металевих прутів, бляшанок, пластикових пакетів тощо;
- в дорогу брати питну воду та похідну аптечку;
- влітку діти повинні мати капелюшки, панамки, хусточки;
- взуття має бути зручним.
Пропонуємо використати для ваших екологічних стежин такі зупинки:
Зупинка «Вітамінчики» (город)
- Спостереження за городиною та за змінами, що відбулися.
- Розкажіть дітям про те, що рослини добре ростуть, коли мають удосталь сонячного світла, повітря, вологи, чисту від бур’янів землю.
- Загадки про овочі, Д/г «У саду чи на городі?».
- Праця на городній ділянці.
Зупинка «Юні аптекарі» (лікарські рослини)
- Дидактична гра «Впізнай нас» (за описом, по фото, за запахом тощо).
- Розповідання казочки про лікарську рослину.
- Збирання лікарських рослин. Їх сушіння.
Зупинка «Барвистий хоровод» (квітник)
- Милування квітами.
- Складання казки «У квітів сьогодні свято».
- Гра-танок «Пішли діти в поле квіточки збирати.
Зупинка «Галявина відпочинку» (місце для ігор, мрій, бесід)
- Відгадування загадок про літні явища.
- Бесіда за темою «Літо, літечко!».
- Гра-медитація «Я – квіточка» (дерево, травинка, пташка, вітерець тощо).
Зупинка «Ягідки-сунички» (ягідник)
- Милування суничкою.
- Гра-вікторина «В гостях у Ягідки».
Зупинка «Сад, садок, садочок» (яблуневий сад)
- Спостереження за змінами в фруктовому саду.
- Дидактична гра «Що зайве?».
- Малювання олівцями (фруктове дерево з натури).
Можна використати маршрут:
1.«Будинок» ---- 2. «Клумба»----3. «Мурашник»----4. «У гості до пташок» -----
5. «Метелики на лузі» ---- 6. «Ягідки – сунички» ---- 7. « У гості до їжачка».
|